måndag 11 juni 2012

Svensk sjukvård VS Röda Gubben....

det blev en hård match som slutade 1-1.

Gubben var kallad till genomgång med narkosläkare till kl 9.30 Som 40-talist och pensionär inställde sig  gubben i så god tid så han kunde gå till apoteket innan. Enligt sjukvårdens direktiv skulle han inhandla Duescutan för kroppslig rengjöring innan  uppskärning.
 På sjukhusapoteket fanns inte denna vara!!!!!
Den var slut!!
 Där  borde  det väl finnas!!!
Pga. av "mycket att göra" fick gubben vänta på den av läkare bestämd besökstid 1½ timme!!!!
Gubben blir aldrig sur eller tvär......
Till slut fick jag träffa en just  narkosläkare som gick igenom mig och förestående operation, problemet blir min dyra bandspelare under hjärtat...( 20 000 kr) hon ringde tre samtal samtidigt som hon läste min journal och förklarade massor. Till sist visade  jag mitt knä för infektionsrisk i samband med operation.

-"Jag skall kolla med operatören, det var bra att du tala om det."
Efter sökande med tfn, och jakt i korridor kom hon tillbaks utan resultat på sökandet.
-"Vi gör så här, köp alsolsprit ock blöt in en kompress sätt på den efter duschen före operation jag löser problemet"
-"Bra då vet jag, dig var det fart på
 sa jag, ses på onsdag!
 -" Yes, jag ger dig en spruta i halsen så får du sova!"
Herre vad skönt med människor som tar BESLUT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar