tisdag 6 mars 2012

Den som gjort en.......

.........resa har något att berätta.....

Nog är det så..

Det blev en pilgrimsresa till Canterbury för att kolla katedralen där, helt i Chaucers anda från Canterbury Tales föreslog jag att vi i bussen skulle berätta 4 historier var för varandra  för göra resan  trevligare, då jag köpt ett Aftonblad och läst i planet över så föreslog jag att ämnet skulle vara:
Dina fyra bästa sexupplevelser. Lotten föll på Ulla att börja.
Det blev tyst länge.
Hon avböjde leken för att inte såra mig?

Katedralen var otroligt stor och staden
 trevlig att vandra i.

Ljuset på bilden står på den plats där Henrik VIII lät avlägsna och förstöra resterna av Thomas Beckett 1528. Kunglig fruktan och hämnd kan  utlösas efter hundratals år på döda ting.
Minns inte hundra men har för mig att det skall finnas någon relik i Lund.
Tänk att det finns fortfarande blod kvar på stenarna där St Thomas dödades 1170.

För övrigt var det lite typiskt engelsk väder, stundtals lite varmt regn med sol däremellan.

Canterbury var verkligen värt besöket att spendera vår lördag i.
Fisch and Chips blev det till lunch på gatan.



SÖNDAGSVÄDER   BLÅSIGT    REGN    !!!!!!!!!!!!


 Fick dra oss under jord. Besökte Churchills War Room.

Det var nog ett av de bästa museerna jag besökt, jättfint ordnat och lätt att följa med en "egen" bandspelare i sitt eget tempo.
Allt var iordningställt som det såg ut under kriget med övernattnings rum kök med mera för att leva ett helt bunkerliv.
Kartrum , telefon till Vita Huset , krigsledning m.m.
Filmer, ljudupptagningar från tal och samtal.

Därtill en permanent utställning om Churchills liv från vaggan till grav.


Till vänster plaketten från Nobelpriset i litteratur, som jag tycker är en stor SKANDAL och typiskt svenskt fjäskande för att få egen uppmärksamhet
Det tog hela fm. att vara där , kunde stannat längre men vi hade ju en tid att passa:


DET SKULLE BLI MATCH


Det måste få bli ett helt eget kapitel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar