fredag 9 mars 2012

Något lite baksmälla!

Kom hem vid ½3-tiden i morse, gick bra att åka nattåg hem. Kan delta i festandet i Stockholm om jag vill i fortsättningen. Blir inte dyrare för mig att åka tåg än för de som tar taxi hem.


Jag blir ju salig när jag ser vyer som på bilden, kunde räkna till 26 kranar av olika storlekar och typer. 
Trots allt tycker jag ju alltid att det varit kul  att vara en "liten skit på ett stort bygge än en stor skit på ett litet".


 Tyvärr byggs allt idag med prefad, vilket jag kallar plockhus och retar mina yngre fd. kollegor med att de inte kan bygga , "bygga LEGO kan vilka idioter som helst"!

Etableringen (byggbodar) har plats för 1000 ETTUSEN yrkesarbetare, därtill kontors arbetsplatser för 300 tjänstemän.


Skanska Bygger och driver vård och hela baletten som hyrs av Landstinget. Enligt ett Brittiskt koncept. Undrar om politikerna (Filippa Reinfeldt ml) vet vad de gett sig in på? Hälften av tjänstemännen kommer från England för att styra proj m.m. Skanska Slovakien AB håller med byggnadsarbetare från Slovakien och dessutom lite Ryska UE. Det gäller att informera och vara internationell.

Svenska politiker brukar alltid säga att vi svenskar skall plugga och styra KUNSKAPSSAMHÄLLET, skitjobb som bygg kan vi importera.


Gamla Astrid Lindgrens som vi byggde (1995?) kan säljas eller rivas snart. Var med och byggde Norra Sjukhuset en del på Sanbyhov som nu är rivet, det går inget bra för de sjukhus jag varit med att bygga!

För övrigt var det kul och trevligt på kvällen, åt kalvlever som var underbart god. Får se om det blir jobb igen är öppen för att lyssna och överväga konkreta förslag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar