torsdag 8 mars 2012

Fotboll !

Kan inte låta bli att kommentera lite ....
  just sett Lyon åka ur Champions på straffar    Messi gjort 5 mål för Barca ..... Spurs vidare med 3-1 i FA-cupen!!!! Arsenals vulkanutbrott igår och mina egna på plats upplevelser i helgen.

Vill man se mål så gäller fotboll!!

Messis tre chippar.ett skott en petning, vilken skicklighet!

Undrar hur målskytten för Apoel känner sig idag? Vara så idiotisk att dra av sig tröjan för att fira ett mål ! med påföljande varning. Ytterligare en varning och utvisning i matchslutet med avstängning när Apoel går vidare!

När man ser matcher live blir det så mycket fotbollsgodis som kommer fram på ett annat sätt.
Blev imponerad av Adebayors bollmottagning och förmåga att hålla i bollen.
Paul Scholes var spelbar hela tiden och hans långbollar, killen utstrålar pondus och klokhet.
Roligt att ha sett Ryan Giggs i verkligheten, han skulle bli ersatt av Jesper Blomqvist för många år sedan, han håller på fortfarande, vilka meriter: 585:e matchen i  PL på WHL 107 mål 375 vunna 79 oavgjorda 12 titelmedaljer i Liga FA CHL.

Tycker det är synd om Ledley King som jag inte tycker hänger med längre, avgörande misstag mot Man C (straffen) och aldeles för högt försvarsspel mot Arsenal, dåliga uppspel mot Man U. Dawson vore att föredra men han gick väl sönder mot Stevenage. Lagkaptener är heliga i England.

Måste beundra Man U. Spurs hade enligt all expertis spelet och bollinnehavet till 60%, men de gör TRE mål.

Tror inte Rednapp blir förbundskapten för England, han måste i så fall lära sig försvarsspel, går inte att sätta likhetstecken mellan rast och  hörna! (dåliga även på egna hörnor)

Förstår mig inte på Wenger: Hans lag gör en heroisk insats mot Milan, lika fan springer han direkt efter slutsingnalen fram och skäller på 4:e domaren.

Defoe gjort tre mål på två matcher, han har ett härligt snärtigt skott när han får till det!

Är inte besviken för att Spurs fick stryk mot Man U. Med Bale, Paker och Van der Vaart borta vinner man inte över Man U.
Mitt London facit blir en O en F. Kommer jag någonsin få se ett vinnande Spurs? (QPR-Spurs 2-2 )

Everton borta i helgen kommer att bli en vägdelare, går det hyfsat där kommer de att klara CL om inte befarar jag det blir ett ras och kanske satsning på FA. (Det samma gäller Chelsea.)

IFK och TIF har jag inte börjat bekymra mig om. 0-5 utan ordinarie backlinje och Ragge mfl. är inget att bry sig om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar