fredag 30 mars 2012

Med vändande post.......

 Fick hem ett par väskor på eftermiddagen, innehavaren av dem försvann med Harriet, lämnade två killar hos mig!
Bytt är bytt?
Kommer att bli badhus i morgon, föreslog utebad i balja men det gick inte hem. Barnen är så bortskämda nu för tiden!
Kollade ishockey med pojkarna. Skall inte skriva vad jag tycker om sporten ifråga.
Men Wilkegård är ingen av mina favoriter.
Liam skall spela på söndag så vi skall vara i LKPG  och Stångebrohallen redan kl 10.00. (Skrev Stångebro med avsikt, vet vad hallen heter)

Såg att Ante börjat lite med TIF.s hemsida, bra!
Han har match i morgon mot Eneby såg jag i kalendern.

Inte ofta jag får tårar i ögonen som den cyniker jag är,men läste ett reportage i Vi om barnäktenskap av den amerikanska bildjournalisten Stephanie Sinclair:
"Omkring 10 miljoner flickor under 18 år blir bortgifta.,
Afghanistan , Jemen, Etiopien,Nepal och Indien är hennes bilder tagna i . Niger,Tchad och Mali är de länder det är vanligast i.


Från Jemen har hon en bild på två kompisar båda 8 år med sina 20 år äldre män.
   Ett trippelbröllop med tre flickor 11-12-13 år som skall giftas bort med tre bröder!
 En man i Afghanistan  45 år har två fruar en 29 år och den yngsta 13 år som han vunnit på kortspel!

 Vet att ovanstående är tråkigt och jag kanske är tråkig själv , men jag föredrar att tänka självständigt och försöka leva lite enligt LEX Epstein,  lära mig något varje dag och inte följa lättjan och minsta motståndets lag.
 Tror inte att det är så lätt lösta problem så ATT VI  VET eller kan lösa dem utan kunskap och förståelse.
 Jag har skrivit om Ottar tidigare och hennes kamp, allt måste tyvärr ta sin tid, blir inte bättre med bomber och svenska vapen i Afghanistan. Tror jag blir mer och mer FEMINIST med åren beroende på vilken värdering man lägger in i ordet.
Finns så mycket kloka kvinnor som börjar ta plats. Men likväl för dem som för män gäller:

Kan inse att begåvning har sin begränsning men inte acceptera att dumheten inte har någon!

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar