torsdag 1 mars 2012

Min Stad!

Hittade denna gamla fula fasad:

Om jag vore Gud skulle jag riva den omedlbart, nej! jag skulle göra som Gudar gör, om så ens för fem minuter ....roffa åt mig så mycket jag hann!

Kan inte förvara eller tycka det är snyggt fast jag själv gjort denna rätt avancerade formsättning omkring 1970.

Nu har jobbet med bäcken i Strömsparken påbörjats. Jag är positiv till den, tycker det vore värt varenda öre med laxtrappor ända upp till Glan. Tänk vilken attraktion det vore med Laxfiske i Åbackarna  och Fiskeby!


Vill lägga in en brasklapp om EU. Läste någonstans att de var emot utsättning av fisk för det  kunde hota den naturliga Östersjölaxen. Den som lever  får se.

Appropå Strindbergsåret:
Om man kollar löpsedlarna så kan man tro vi fått RANELIDstriden. Säg inte annat än att litteratur sätter sina kulturella spår.

I morgon åker vi.









Tänk att man kan vara så barnslig ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar