torsdag 22 mars 2012

oh denna fotboll.....

till sorg och glä........







 Ingen glädjande läsning längre.

 Man U             29  22    4     3      73-27      70
 Man C             29  22    3     4       71-21     69
 Arsenal            29  17    4      8      58-39     55
 Tottenham       29   16    6     7       53-35     54
 Chelsea           29   14    7     8       49-34     49

Blev  en lång kväll i källaren, hockey och två fotbollsmatcher på raken innan hustrun kom ner och undrade om jag levde!  6 timmar framför TV !

 Kom att tänka på min  avlidne bror Olle som var en idrottsälskare av rang, de sista åren tillbringade han dagarna sittande i rullstol.
 På den tiden fanns inte detta utbud av TV-sport. Han var glad när det var Wimbeldon tennis t.ex.
Bortsett från yrke och allt annat han lärde mig så var det nog livsviljan som är väldigt stor i en människa trots livets lidande om man betänker alternativet.
Han opererade bort en tumör i hjärnan som satt till så att läkarna gick in genom gommen, och upp i huvudet.  Efter operationen fick han problem med att prata och svälja, fick sämre syn så han inte kunde läsa längre som den bokmal han var.Han skrev lappar och jag fick ställa frågor.Blev en ensidig konversation utan motargument. Ullis fick laga potatismos som var soppliknande åt honom när vi bjöd på mat.
Brukar tänka på honom när jag skall på enklare operationer, på  samma sätt som jag tänker på Börge Samling  innan tandläkarbesök.

Efter dagens läkarbesök(om docktorn är frisk) på ortopeden drar vi till Uppsala!!!!!




















































































                                                                                                                                              

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar