måndag 19 mars 2012

Vidare i livets konstigheter.....

Såg Färjestad-HV 71 3-5 i lördags ???
Finns  det inga regler i den sporten längre? En spelare slår en rak höger i snoken och oraklet Bork tycker inte att det är utvisning! Finns inget värre att hör Wikegård snacka om tufft spel, reglerna måste väl vara till för att skydda LIRARNA! Att dunka i sargen och hafsa in pucken  framför mål tilltalar inte mig.
Att Bork fått ett sånt renommé i svensk ishockey förstår jag inte, Det ända han vunnit är väl ett SM guld med Djurgården på den tiden de hade ett lag som vunnit även om min mamma Carin varit tränare.

Fabrice Muamba kämpar för sitt liv, min fråga blir:vilka skador har pojken fått i hjärnan? Tabloiderna vänder sig till Gud, varför inte om det känns bättre.....

Jill Johnson fick stående ovationer enligt avisen i gårdagens föreställning. Har inget emot henne men tycker att det gått inflation i jubel, eller är det obekväma stolar i De Geerhallen?

Kan inte känna speciellt för planet som krascha, visste inte att vi var med sååå mycket i NATO så man hade övningar utan instrumentflygning i dåligt väder!

Grekland är väldens 6:e vapenimportör. (Nämns inte i pressen, även det ingår i offentlig sektor.)

Läste om en simmare i NT som skulle simma från Alcatraz till SF. Vid ett tidigare tillfälle i livet hade personen i fråga simmat vilse?
 Så inspirerad av Björn Ranelid blev min tanke:
I stället för att simma  "från stranden jag i havet vi till stranden du"  är det bättre att göra som Leopold Bloom i James Joyces Odysseus, stanna på stranden och mastrubera!

 Dagen skall ägnas åt garagestädning!!!
Måste det för att hitta de grejer som kan komma att behövas i nästa helgs arbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar